Ludzkie emocje napędem do kreacji wirtualnego świata.


Gry wideo są od dawna nieodłączną częścią rozrywki na całym świecie. Prawie każdy człowiek na ziemi miał styczność z niejednym produktem. Jednakże czy zdajemy sobie jakie metody deweloperzy wykorzystują do stworzenia gry. Jakich metod i technologii używają.

Dla developerów ważną informacją jest czy gra, która obecnie jest tworzona jest projektowana w odpowiednim kierunku. Nie tyczy się to tylko grafiki czy ścieżki dźwiękowej ale przede wszystkim fabuły. Fabuły, która ma trzymać gracza w napięciu i  zachęcać go do dalszego poznania historii. Deweloperzy wiedzą, że genialnie zaprojektowany i napisany scenariusz  przyćmi ewentualne niedociągnięcia. Pytanie w jaki sposób to osiągnąć?
Emocje pomocne w projektowaniu gier
źródło: Testbytes

Odpowiedź na to pytanie pojawia się w zachowaniu graczy, pojawia się w ich emocjach które przejawiają podczas grania.  Kiedy developerzy zdali sobie sprawę z tego faktu ile emocji mogą wywołać gry postanowili wykorzystać to zjawisko w celu projektowania i konstruowania scenariusza.

Aby dokonać takiej analizy twórcy gier stworzyli specjalne pokoje do testowania wstępnych wersji gry. Pokoje te noszą nazwę  UX Rooms czyli User Experience Test Rooms.  W tych pomieszczeniach gracze są odizolowani od jakichkolwiek dystraktorów ; tj. światła, obecność innych osób , które mogłyby wpłynąć na ocenę emocji.

Kiedy gra jest załadowana , tester zostaje podłączony do aparatury mierzącej podstawowe czynności życiowe, jak tętno czy  ciśnienie .  Za pomocą kamery odczytywane są jego reakcje i następnie analizowane. Kamera wraz z inną aparaturą pozwala czytać emocje ujawniające się na twarzy czy to podekscytowanie, znudzenie, frustrację czy złość. Dodatkowo podczas testu sczytywane są reakcje głosowe, nerwowe ruchy myszką czy walenie w klawisze .

A co z koncentracją? Aparatura dokładnie mierzy poziom zainteresowania gracza podczas rozgrywki. Kiedy tester zaczyna nudzić się graniem, traci koncentracje, aparatura natychmiast skanuje i zapisuje te dane, które potem analizowane są przez ekspertów.

Tak przygotowana analiza pozwala twórcom na lepsze ustawienie fabuły i akcji w grze. Ciężko jest ocenić w jakim stopniu ten system  pracuje w największych firmach, ale wydaje się że za parę lat wykorzystywanie ludzkich odruchów do tworzenia gier będzie standardem.

A co Wy o tym myślicie?

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Minecraft- doświadczaj gry a polepszysz swój hipokamp.

League of Legends - jak pasja przekłada się na wyniki w grze.

Uzależnienie od gier komputerowych i internetu. cz.1 (Co wiemy:czyli diagnostyka, epidemiologia)